Vissza: Sportkönyvek

Sporttáplálkozás szabadidő-sportolóknak

2.990 Ft

Kategória:

Leírás

Testünk optimális – lelki, szellemi és fizikai – működéséhez fontos, hogy a tápanyagfelvétel arányban legyen a felhasználással. A szabadidő-sportoló táplálkozása alapvetően nem tér el az egészséges táplálkozástól, a különbség főként a nagyobb folyadék- és energiaigényben van. Az energia-, fehérje-, szénhidrát-, folyadék-, ásványianyag- és vitaminpótlás kérdéséről általánosságban azt mondhatjuk, hogy a szükségletek a fizikailag inaktív vagy kevéssé aktív személyekéhez képest bizonyos mértékig nőnek. Könyvünk gyakorlati tanácsokat ad az egészséges táplálkozáshoz, az edzések és a versenyek hatékony teljesítéséhez szükséges megfelelő étkezésről. Reméljük, hozzájárulunk ahhoz, hogy Olvasóink a tudatos táplálkozás kialakítása után még több sporteseményen sikeresen szerepeljenek. 

A tartalomból: 

A testedzés szerepe az egészségmegőrzésben 

A korszerű, sportos táplálkozás 
Az egészséges élelmiszerek csoportosítása 

Energiát adó tápanyagaink 
Makrotápanyagok 
Mikrotápanyagok 

Különböző sportágak táplálkozási kívánalmai 
Sportágak jellemzői és energiaszükségletük 

A folyadékpótlás a szabadidősportban 

Mit együnk/igyunk edzés és verseny előtt, közben, után? 

Egészséges életmód – energia-egyensúly 

Az optimális testösszetétel kialakítása 

Az optimális testtömeg elérése és az alak formálása 
Testtömegcsökkentés 
Testtömegnövelés 
Erőfejlesztés 
Alakformálás 

Sportolás és táplálkozás a várandósság idején 

Szuperételek, szuperitalok 

Evészavarok és a sport